منوی اصلی
Skip Navigation Links

تازه ترین ارسال ها
* برنامه های مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشّریف در دوران ظهور

* نخستین توقیع مبارک حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه به شیخ مفید

* امیرالمؤمنین علی علیه السّلام از زبان علمای اهل سنت

امام مهدی علیه السلام در کلام امام کاظم علیه السلام

احایث امام کاظم علیه السّلام

امام کاظم علیه السّلام فرمودند: خدایا در فرج و ظهور قیام کننده عجّل الله تعالی فرجه الشّریف به امر خودت تعجیل بفرما، او را یاری کن، دینت را به وسیله ی او حمایت بفرما همان دینی که توسط منافقان مورد دستبرد و تحریف و تبدیل واقع شد.(انوار البهیة محدث قمی ترجمه اشقهادی ص434)

یحیی بن فضل نوفلی می گوید حضرت موسی بن جعفر علیه السّلام بعد از نماز عصر دست ها را به دعا بلندد نمود و دعایی قرائت نمودند. به آن حضرت عرض کردم: برای چه کسی دعا نمودید؟ حضرت فرمودند: برای مهدی  آل محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم. آنگاه فرمودند: پدرم فدای آن وجودی باد که دلی برجسته و ابروانی پیوسته و ران هایی باریک دارد و چهار شانه و قوی هیکل و گندمگون است، و بر اثر تهجّد و شب زنده داری رنگش به زردی متمایل است. پدرم فدای کسی که شب ها در حال سجده و رکوع، طلوع و غروب ستارگان را مراعات می کند. پدرم فدای کسی که در راه، ملامت ملامت گران در او تأثیر نمی گذارد. او چراغ هدایت در تاریکی های مطلق است، پدرم فدای کسی که به امر خدا قیام می کند.(نماز و عبادت امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف ص97،بحارالانوار ج86ص81)

محمد بن زیاد ازدی آورده که به مولایم اما موسی بن جعفر علیه السلام عرضه داشتم: آیا در امامان کسی هست که غایب شود؟ فرمودند: آری، از دیدگان مردم ، شخص او غایب می شود، ولی از دلهای مومنین، یاد او غایب نمی گردد و او دوازدهمین تن از ما (امامان ) است ، خداوند هر دشواری را برای او آسان می نماید و هر سختی را برایش رام می سازد و گنج های زمین را برایش آشکار می گرداند و هر دوری را برای او نزدیک می نماید و هر سرکش ستیزگر را به او نابود می گرداند و بر دست های او ( به دست او) هر شیطان طاغی را هلاک می سازد. او پسر بهترین کنیزان است آنکه ولادتش بر مردم پوشیده می ماند و نام بردنش بر آنان حلال نباشد تا اینکه خداوند او را آشکار سازد، پس زمین را پر از قسط و عدل نماید، همچنان که از ستم و ظلم آکنده باشد.( کمال الدین، 2/368 باب 34 ذیل ح 6)(مکیال، ج 2، ص 157)

امام کاظم علیه السلام می فرمایند: در ضمن ذکر قیام کننده عج الله تعالی که فرمود: مخفی می شود به مردم و ولادت او و حلال نیست برای ایشان نام بردن او، تا آنکه ظاهر نماید او را خداوند عزو جل . پس پر کند به او زمین را از داد چنانچه پر شده باشد از جور و ظلم.( نجم الثاقب، ص101)

امام کاظم علیه السلام می فرمایند: نیست مَلکی که خداوند اورا به زمین بفرستد به جهت هر امری مگر آنکه ابتدا می کند به امام علیه السلام پس معروض می دارد آن را بر آن جناب و به درستی که محل تردد ملائکه از جانب خداوند تبارک و تعالی ، صاحب این امر است.(نجم الثاقب، ص 787)

امام کاظم علیه السلام می فرمایند: او پنجمین فرزند من است، او را غیبتی  است طولانی به خاطر ترس بر خودش . ( مکیال المکارم، ص 131)

 

 


آرشیو مطالب
Skip Navigation Links

دلنوشته ها
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد

تصاویر سایت
 این بخش در حال
به روزرسانی می باشد